Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos vinogco.dk

Generelle oplysninger
Vin & Co. ApS
Strandvejen 14
5500 Middelfart

CVR: 38845837

Har duspørgsmål, er du velkommen til at kontakte os: Telefon: +45 40 211 218 E-mail: Middelfart@vinogco.dk 

Betaling

Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard og Visa Elektron, MobilePay

Der betales intet kortgebyr. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage, hvis.; • Varen ikke leveres • Du benytter dig af din fortrydelsesret– se afsnittet nedenfor • Der hæves pengefra din konto, uden din forudgående accept Ved køb på www.vinogco.dk hæves beløbet først på dit kort, når varen afsendes.

Priser

Alle priser er i danske kroner inklusive moms og afgifter.

Fragt

Når du handler hos Vin & Co. Tilbyder vi levering til døren med fragtmand for 39,-. Der tilbydes gratis fragt ved ordre større end 399,- inkl. Moms. Vi tilbyder personlig levering i hele Middelfart og Fredericia kommune hver tirsdag og fredag, denne leveringsmulighed er altid gratis. Leveringstiden er 1– 4 dage.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vilfortryde dit køb. Du skal sende en mail til middelfart@vinogco.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os skriftlig besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv arrangere transporten retur til Vin & Co, og du skal selv betale returomkostningerne, ligesom det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varerne bedes returneret til:
Vin & Co. ApS
Strandvejen 14
5500 Middelfart
CVR: 38845837

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Varens stand, når du sender den retur

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så vi anbefaler, at varen returneres i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi et tilsvarende beløb fra tilbagebetalingen. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindrevi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du inden da sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen, dog skal du reklamere inden for ”rimelig tid”, efter du har konstateret en mangel. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Købelovens mange regler kan finde anvendelse når du handler hos os som forbruger. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Returnering af en vare med en berettiget reklamation bedes altid aftales med kundeservice via middelfart@vinogco.dk.

Varen sendes til:
Vin & Co. ApS
Strandvejen 14
5500 Middelfart

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Vin og Co opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egneformål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Dendataansvarlige på Vinogco.dk er Vin & Co. Middelfart. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: middelfart@vinogco.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til vores kundeservice på telefon +45 40 211 218 eller via mail middelfart@vinogco.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus, som findes her.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse middelfart@vinogco.dk

Bilag: Standardfortrydelsesformular Dato (*) Vin & Co ApS, Strandvejen 14, 5500 Middelfart. Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*) Bestilt den (*) /modtaget den (*) Forbrugerens navn (Forbrugernes navne) Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse) Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.09.2024